sobota 23. apríla 2011

Käsekuchen

Ako som spominal pri marlenke tak po tyzdni som sa rohodol pripravit dalsi kolac. Nebojte tentoraz to nebude nic zlozite, teda aspon dufam. Kolac sa nazyva Käsekuchen alebo v anglicky hovoriach krajinach sa nazyva Cheesecake a u nas as najskor Tvarohovy kolac (torta). Kedze som sa ho naucil v Nemecku nechavam originalny nazov.
Käsekuchen pozostava z dvoch casti: cesta a tvarohovej plnky.
Na cesto budeme potrebovat:

  • 200g muky (ja som dal hladku)
  • jeden prasok na pecenie
  • 75g margarinu
  • 75g cukru
  • balicek vanilinoveho cukru
  • 1 vajce 


Vsetko dame dokopy do jednej misky a vymiesame.
Cesto je zozaciatku drobive ale postupne sa stane vlacnejsim a kompaktnejsim.
Cesto si rozdelte asi v pomere 1:2 
Vacsiu cast pouzijeme na dno formy tu mensiu na okraje. Tentoraz pouzivam formu na tortu ale predtym som zvykol pouzivat keramicku misku na zapekanie. No zaklad je hotovy mozme ist na plnku.
Tvarohova plnka:
  • 750g tvarohu (najlepsi je asi termizovany).. ked nemate celych 750g nevadi, doplnte to trebars smotanou
  • 150g cukru
  • 4 zltka
  • 4 bielka
  • vanilinovy cukor
  • par kvapiek citronovej stavy alebo citronovej prichute
  • pohar mlieka ( nie je nevyhnutne)
  • sacok maizeny (v podstate kukuricny skrob)

Z bielok a 1/3 cukru (50g) vyslahame hustu penu.
Vraj by pena nemala vypadnut ani ked nadobu obratite.. takze asi som to robil dobre :-)
Vsetky ostatne prilohy (tvaroh,smotana, 4 zltky, citronova prichut, maizena, vanilkovy cukor, cukor - 100g)  zmiesame a vymixujeme.
Pridame vyslahanu penu a pripadne este doriedime mliekom.
Zmes vylejeme do pripravenej nadoby

Mozeme pripadne dochutit ovocim alebo cokoladou. Zatial sa mi najviac osvedcila cokolada. Ale napriklad ani take cernice nie su zle, tiez su vsak lepsie az ked sa pridaju na vrch uz upeceneho kolaca. S kolacom netreba cakat, mozete ho hned dat piect.
Pecieme pri 175 stupnoch v predhriatej rure asi 70 minut.
Zalezi od toho ako vam rura pecie, ja zvyknem este cely kolac zakryt alobalom aby nebol vrch uplne spaleny. Kolac vam narastie ale pokial ste nechali este urcitu "volu"vo forme na pecenie tak by nemal vykypiet. Ked kolac vyberiete tak to klesne.
Upeceny kolac treba nechat vychladnut. Potom ho este odporucam polozit do chladnicky (predsa len chut tvarohu vynikne najme ked je tvaroh vychladeny).
Ked kolac vychladne pridam este dalsie fotky. Zatial dobru chut :-).
Pred prvou ochutnavkou . 

2 komentáre: