nedeľa 8. mája 2011

Kysnuta rolada s nutelou

Druha nedela v maji sa nemoze zaobist bez nejakeho prekvapenia pre moju mamku, takze som spojil prijemne s uzitocnym a rozhodol sa upiect jednu chutovku a zaroven dar k dnu matiek :-).
Na roladu budeme potrebovat:
  • 1 balicek cerstveho drozdia
  • 3dl vlazneho mlieka
  • 100g masla alebo margarinu izbovej teploty
  • 1dl glukozoveho sirupu (ja som ho u nas v obchode nenasej tak som zvolil praskovy cukor a med)
  • 1/2 lyzicky soli
  • 9 dl hladkej muky ( tusim ze to je medzi 500-700g )
  • troska muskatoveho orechu (v povodnom recepte bol kardamon)
  • 1 vajicko na potretie
na napln potrebujete:
  • nutelu alebo nejaky iny orieskovy/kakaovy/cokoladovy krem
  • orechy
Drozdie najprv rozdrobime...

... a pridame trochu vlazneho mlieka.
Ked je drozdie rozpustene tak pridame zvysok mlieka, maslo nakrajane na kusky, cukor, sol, korenie a muku.
Vymiesime (vymixujeme) hladke, vlacne cesto. Ja som pridal asi vela mlieka takze cesto by malo byt este trocha tuhsie. Cesto treba zakryt a  nechat na polhodinu odkysnut.
Malo by narast asi 2x. Teraz ho treba este domiesit s mukou aby sa nelepilo.
Cesto si rozdelte na 2 rovnake casti. kazdu cast mozte potom hodit na tablicu a vyvalkat na plat cca 25x50 cm.
Plat potrite nutelou a posypte orechami. Ja som mal trocha problem roztriet nutelu po ceste, kedze bola dost tuha, tak som ju nechal na minutu rozohriat v mikrovlnke ( a pridal som aj trocha cokolady). Tiez si treba predtym cesto trocha pomucit aby sa nutela nemiesala s cestom.
Cesto zrolujte a polozte na plech s papierom na pecenie. Cesto by malo lezat spojom dole.
Do povrchu rolad treba urobit zarezy nozom (alebo este lepsie noznicami) a narezane cesto striedavo kladte napravo a nalavo. Tu sa prejavilo to ze som pridal viac mlieka takze cesto sa "rozlievalo" viac ako bolo treba :-(
Predtym ako date kolac do rury nechajte ho este 20-25 minut vykysnut. Ruru vyhrejte na 225 stupnov.
Kolac sa pecie asi 15-20 minut minut v prostrednej casti rury.
Sice to nevyzera tak ako som povodne planoval, musim vsak povedat ze sa netreba nechat odradit vzhladom kedze chuti to ozaj vynikajuco.
Takze vsetko najlepsie k Dnu matiek :-)

1 komentár:

  1. dala by som si :-)....robila som nieco podobne s pudingom...cesto som rozdelila na viac casti, kazdu rozvalkala, potrela pudungom, zvinula a potom 2 splietla...vyzeralo to ako taka vianocka z 2 vrkocov :-)

    OdpovedaťOdstrániť